mandag den 21. september 2015

Er der allerede gået tre uger?

Jaaaa, som titlen jo lyder så er der gået 3 uger siden vi ankom til Tianjin. Jeg kan slet ikke få det til at hænge sammen at der allerede er gået næsten en måned! For det vil jo betyde at det her ophold kommer til at gå alt for hurtigt. Og man kan da godt nå at tænke, "nyder vi det nu også til fulde". Ja, det gør vi. Hver dag sker der et eller andet sjovt, og der er virkelig ikke en eneste dag der er ens.

I torsdags (17.9) havde vi den smukkeste solnedgang. Og det er ikke løgn når jeg siger det var svært ikke at stirre ind i solen. Flere gange måtte jeg tvinge mig selv til ikke at kigge igen. Billedet udtrykker på ingen måde hvor smuk den var. Jeg har aldrig set solen så klar og rund. På billedet har jeg måtte zoome ind, så derfor grynet.



Fredag (18.9) havde vi ret så voldsom smog liggende over Tianjin. Det var så slemt at da vi kom ud om morgenen kunne vi smage det på tungen! lige der kunne jeg have ønsket mig en maske, den den lettede heldigvis senere på dagen. Det er så voldsomt varmt de dage hvor der er en dyne af smog. Smoggen holder simpelthen på varmen og tilføjer yderligere.
Om aftenen var vi på Helen's, det er en barkæde der ligger her i Tianjin. Om den ligger andre steder ved vi ikke.
Her mødte vi en super sød kinesisk pige, hun var lidt pinlig over at være 10 år ældre end de yngste af os. Men det glemte hun hurtigt da hun fandt ud af vi var lærere ligesom hende. Og det viste sig faktisk at hendes tante sidder ret højt her i bestyrelsen på Cathey.

Campus. Lene og jeg arbejder i Building A
Building G som vi bor i, vi har granatæbler til at vokse i forhaven!
Smoggen var så slemt at vi ikke kunne se de bygninger i forgrunden :-O
I går tog Lene og jeg sammen ind til Aochang eller Aocheng, jeg er i tvivl lige nu. Der er ca. 3 km derind og vi ville hellere gå end at tage en taxi for det korte stykke. Jeg ligger en youtube video op en af dagene hvor i kan se hvordan det er at krydse en fodgænger i Kina. Det kommer selvfølgelig an på om vi VPN kan klare upload presset ;-)
Men vi fandt en Starbucks i det kæmpe center der ligger derover, og en Watsons, som lidt er Kinas svar på Matas. Her fik jeg købt mig en fodmaske som skulle g're godt for fødderne. Nu kan det være noget jeg bilder mig ind, men jeg synes de virker blødere. Men de var skide skæge at have på
I samme center ligger der en D-Mart, som sælger importeret mad. GÆT HVAD! Vi fandt Kim's Chips!!!!! MED SALT!!!! For salt ved kineserne virkelig ikke hvad er!



Nu var det ikke fordi jeg troede på det med papirklippet og hænge det for enden af sengen, som så ville give lykke i kærlighed. Historien kan i læse fra den 13.9.
Men i hvert fald hang jeg den for enden af sengen, da det er den eneste væg her på vores lille værelse der kan tåle tape. MEN.
For et par dage siden vælter alle mine bøger ned fra hylden de står på, først lægger jeg ikke mærke til at der er sket noget. Dog ser jeg senere på dagen, da jeg ligger i sengen at mit papirklip er helt ødelagt. Heldigvis har jeg billeder af den helt, men nu tolker jeg det altså som at der altså ikke er held i kærlighed til mig ;-). Joke. Men Lene og jeg syntes nu det var en meget sjov sammenhæng at det skulle give held og skæbnen ville at mine bøger skulle øde lægge den.

Lenes papirklip
Mit iturevet papirklip
I morgen (22.9) er det så endelig vores tur til at undervise i You&Me. Efter 3 uger med observation, mener de endelig at vi er klar. Jeg skal undervise i engelsk, mens Lene i sport. Det betyder at jeg fra nu af vil træde lidt tilbage om onsdagen når vi underviser i engelsk på preschool niveau på det andet center. Lene vil godt nok skulle undervise på engelsk i sport, men hun skal også have lov at undervise i engelsk :)
Herunder kan i se vores skema'er for de næste to uger. Jeg vil hver dag i næste uge skulle undervise to gange om dagen, plus tre gange ekstra på onsdag.
- Annstina :)

Lenes skema
Mit skema


5 kommentarer:

  1. Tak for blogindlæg :-) og god uge kram Lenemor Charlotte

    SvarSlet
  2. Der er godt nok gået 3 uger, men der er jo heldigvis mange uger endnu. ;) Så nyd det! :D

    SvarSlet
  3. Der er godt nok gået 3 uger, men der er jo heldigvis mange uger endnu. ;) Så nyd det! :D

    SvarSlet
  4. Der er godt nok gået 3 uger, men der er jo heldigvis mange uger endnu. ;) Så nyd det! :D

    SvarSlet